Thursday, December 27, 2012

Dunia Fantasi

wehooo.. happy holiday everybody... and happy new year too.. memandangkan FK baik hati bagi aku cuti sampi 10 hari ni.. pk2 ingt nk balik mesia.. ok aku pon gtaw lah kat mak tp mase tu dah agak terlambat gaklah nk beli tiket sebb tiket flight dah mahal. this is my conversation with mak...

adik: mak, buln 12 ni adik cuti 10 hari, dekat 2 minggu gak la..
mak: ha apesal x ckp? boleh balik x?
adik: yeay! mak suh balik nk balik!!!! <--------- dalam hati
mak: ishhh.. tapi x pe lah ko dok lah situ diam2.. belajar lagi baik dah nk balik mesia dah kn.

perghhhhh.. hampa betol hati.. tp x pelah.. nasib baik memang niat asal x mo balik sebb nk pg bercuti (padahal mak suh belajar) ngeee~~~

cuti eh.. elok2 start jek cuti.. mara pon bg duit kn.. memang ngam2 jek.. mara pon macam taw2 jek yg aku memang nk gune duit tuk bershopping n berholiday ni.. haha..
ok.. selapas 4 hari berkulat kat bilik sampai x taw nk buat ape.. buat past year question pon macam x bleyh nk buat ni.. otak aku dah terlalu berkualat.. ahha.. so we all budak2 yg tertinggal yg x dapat balik ni decide nk buat trip ke JAKARTA..(siap ade FB grup lagi ni)

ok kitorg berpecah kepada dua grup.. ade yg ke ATLANTIS (waterpark) and ade yg ke DUFAN (duniafantasi : theme park macam kat genting)
okeyh.. so aku pon telah membuat pilihan tuk ke DUFAN
not bad lah.. best menarik.. besar.. tapi panas.. almaklumlah Jakarta la kataekan.. standard KL la...
antara wahana(permainan) yg best kat dufan ni.. yg paling aku ske and xtreme la jugak walaupon x se xtreme kat genting..

HALILINTAR : screw roller coster
ok menjerit macam org gile naik benda ni.. mengucap2...next
HISTERIA: tp x de lah histeria sgt pon.. tak setinggi kat genting la.


ARUNG JERAM: yg ni best tp x sempt naik 2x huhu

PERAHU AYUN: memang mangkuk ayun betol la perahu ni.. takut2..
KERUSI TERBANG: tak ingt lah namenyer ape.. yg ni pening.

NIAGARA GARA: basah baju den..


actually ade bnyk lagi yang aku main tp x larat lah nk buh kat sini.. yg  6 kat atas ni antara yg paling best la kat DUFAN..
and.. ade 2 permainan ni yg memang aku tak sanggup and takkn cuba sepanjang hidop aku...

VERTIGO: memang vertigo habis.



TORNADO:  yg ni x dah macam babi guling dah aku tgk.. haha,





pokoknya, dufan tu best la.. boleh lah banyk jugak permianannyer.cume lau nk habiskn dalam satu hari tu penat gak lah.. bukn penat main. penat beratur dan panas gila phewwww~~..

well x best la lau aku cite semua.. so sape yg nak rase keseronokn kat DUFAN ni.. boleh lah dtg JAKARTA tp jgn lupe pakai sunblock k.. ngeh2..

lastly... ni yg paling aku ske kat DUFAN..

JOLLY TIME CORN

Sedap gila ni....


 k lah.. GTG... XOXO..:) happy holiday..







~SwEEtgUrLZ~

No comments: